Lokalizacja
Opis: Około godziny 15.00 pasażerka i instruktor zajęli miejsce w kabinie statku powietrznego. Po nabraniu wysokości do wykonania skoku, instruktor przekazał ostatnie uwagi przed wykonaniem skoku. Oddzielenie od samolotu, opadanie swobodne i na otwartej czaszy przebiegało prawidłowo. Od momentu opuszczenia samolotu wszystkie fazy skoku do lądowania włącznie były filmowane przez skoczka, operatora kamery. W trakcie opadania na otwartej czaszy na wysokości około 200 m (zgodnie z oświadczeniem instruktora), był on cały czas w kontakcie z pasażerką i przypomniał procedury i czynności w trakcie lądowania. Na podstawie analizy materiałów filmowych, faza podejścia do lądowania przebiegała prawidłowo. Instruktor wykonał prawidłową rundę do lądowania, ustawił się pod wiatr i kontynuował podejście. Podejście było stabilne bez odchyleń. Według oświadczenia instruktora na wysokości kilku metrów przed przyziemieniem odczuł niewielki podmuch wiatru, który spowodował spadek prędkości poziomej spadochronu, ale nie zaburzył procesu przyziemienia. Po analizie materiału filmowego z lądowania wynika, że przed przyziemieniem nastąpiło wyhamowanie spadochronu na wysokości około 1 m i lądowanie odbyło się prawie pionowo z niewielką fazą poślizgu. Po lądowaniu pasażerka uskarżała się na ból kręgosłupa i dłuższą chwilę pozostawała w pozycji leżącej.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Piotrków Trybunalski (EPPT)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Sigma 370
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 4607/19
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
raport_koncowy_4607_19.pdf | 389.08 KB |