Lokalizacja
Opis: Podczas skoku spadochronowego zapoznawczego w tandemie z pasażerem z wysokości 3500 m nad terenem z samolotu Cessna 182 SP-DHD, tandem pilot po oddzieleniu się od statku powietrznego i wyrzuceniu spadochronu hamującego zasłabł i stracił przytomność. Para tandemowa spadała bezwładnie, stabilizowana tylko przez spadochron hamujący. Po kilkunastu sekundach tandem pilot ocknął się na chwilę i otworzył czaszę główną na wysokości ok. 2500 m nad terenem. Czasza napełniła się prawidłowo, jednak w wyniku ponownej utraty przytomności przez tandem pilota, spadochron nie został odhamowany i wszedł w obroty nabierając coraz większej prędkości w wyniku czego przytomność stracił również pasażer. Na wysokości ok 500 m nad terenem czasza główna samoistnie przeszła do lotu poziomego z nieprzytomnymi tandem pilotem i pasażerem. Nieprzytomna para tandemowa na prawidłowo otwartej czaszy głównej uderzyła w drzewo na prywatnej posesji pomiędzy dwoma domami i spadła na ziemię. W wyniku upadku pasażer doznał złamania kości udowej, a tandem pilot nieprzytomny został przewieziony do szpitala. Po wstępnych badaniach stwierdzono u tandem pilota podejrzenie zawału serca lub zapaści.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Mielec (EPML)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tandem, Sigma II 340
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1912/19
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacja_o_zdarzeniu_1912_19.pdf | 374.78 KB |