Pęknięcia na kompozytowych łopatach wirnika nośnego śmigłowca LPR Mi-2 Plus SP-ZXC 168/07

Data zdarzenia: 
8 May, 2007 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 168/07

Miejsce zdarzenia:
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Mi-2 Plus
Znaki rejestracyjne: SP-ZXC

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych przyjmuje ustalenia wyżej wymienionego podmiotu i uznaje, iż:
Prowadzone próby zmęczeniowe nie wykazały spadku wytrzymałości zmęczeniowej w ustalaniu ograniczeń zdatności do lotu (żywotności zmęczeniowej).

A także akceptuje zastosowane środki profilaktyczne:
Określono kryteria dalszej eksploatacji łopat. Wydano Biuletyn Obowiązkowy Nr, BO-50-07-
92 (zatwierdzenie ULC z dnia 13.06.2007) na przegląd wirnika nośnego 90.29.000.00.01 na
okoliczność występowania pęknięć warstwy lakieru i tkanin pokryciowych oraz Biuletyn
Serwisowy Nr BS-50-08-95 (zatwierdzenie ULC z dnia 29.09.2008), który dotyczy aktualizacji
uzupełnienia 244 dotyczącego łopat kompozytowych.

ZałącznikWielkość
2007_168_U.pdf62.89 KB
comments powered by Disqus