Lokalizacja
Opis: Po zakończeniu oblotów technicznych i potwierdzeniu pełnej sprawności, śmigłowiec został przygotowany do przebazowania z lotniska EPBC na lądowisko Brynek (czas przelotu około 2,5 godz.). W końcowej fazie lotu pilot zauważył, że wskazówka obrotomierza wirnika głównego ustawiona jest w położeniu „0”. W zaistniałej sytuacji pilot wzmógł obserwację wskazań pozostałych przyrządów kontroli pracy zespołu napędowego oraz zaczął baczniej nasłuchiwać odgłosów pracy przekładni głównej oraz wirnika głównego. Parametry pracy, odgłosy oraz sterowność śmigłowca nie wzbudzały żadnych zastrzeżeń pilota. Kierując się swoim dużym doświadczeniem w wykonywaniu lotów na tym typie śmigłowca, pilot podjął decyzję o dolocie na lądowisko docelowe, które było w zasięgu wzroku. Lot wykonywał z taką samą prędkością i na takiej samej wysokości, jak przed zauważeniem niesprawności obrotomierza. Lądowanie odbyło się bez następstw.
Miejsce zdarzenia: Lądowisko Brynek
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Mi-2 Plus
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 369/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0369_rk.pdf | 226.07 KB |