Zdarzenie lotnicze podczas przebazowywania śmigłowca Mi-2 Plus 369/15

Data zdarzenia: 
19 March, 2016 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Lądowisko Brynek
Poland
50° 31' 8.0004" N, 18° 44' 12.0012" E

Opis: Po zakończeniu oblotów technicznych i potwierdzeniu pełnej sprawności, śmigłowiec został przygotowany do przebazowania z lotniska EPBC na lądowisko Brynek (czas przelotu około 2,5 godz.). W końcowej fazie lotu pilot zauważył, że wskazówka obrotomierza wirnika głównego ustawiona jest w położeniu „0”. W zaistniałej sytuacji pilot wzmógł obserwację wskazań pozostałych przyrządów kontroli pracy zespołu napędowego oraz zaczął baczniej nasłuchiwać odgłosów pracy przekładni głównej oraz wirnika głównego. Parametry pracy, odgłosy oraz sterowność śmigłowca nie wzbudzały żadnych zastrzeżeń pilota. Kierując się swoim dużym doświadczeniem w wykonywaniu lotów na tym typie śmigłowca, pilot podjął decyzję o dolocie na lądowisko docelowe, które było w zasięgu wzroku. Lot wykonywał z taką samą prędkością i na takiej samej wysokości, jak przed zauważeniem niesprawności obrotomierza. Lądowanie odbyło się bez następstw.

Miejsce zdarzenia: Lądowisko Brynek

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Mi-2 Plus

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 369/15

Powiązane raporty: 

ZałącznikWielkość
2015_0369_rk.pdf226.07 KB
comments powered by Disqus