Usterka sygnalizacji schowania podwozia samolotu Saab 340 SP-KPN i zawrócenie załogi na lotnisko startu 89/09

Data zdarzenia: 
9 February, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 38.538" N, 20° 58' 9.8508" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 89/09

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Saab 340A
Znaki rejestracyjne: SP-KPN

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na zawróceniu na lotnisko startu była nieprawidłowa
sygnalizacja podwozia, spowodowana zanieczyszczeniem przełącznika sygnalizacji położenia
podwozia przez śnieg i błoto.

Okolicznością sprzyjającą zdarzeniu było:
Zanieczyszczenie nawierzchni lotniska śniegiem i błotem pośniegowym.

Komisja akceptuje środki profilaktyczne, przyjęte przez SprintAir sp. z o.o.:
1. Zapoznanie personelu latającego z incydentem,
2. Wprowadzenie kontroli fizycznego stanu przekaźników sygnalizacji schowania i
wypuszczenia podwozia na pracach A (co 400FH).

ZałącznikWielkość
2009_89_U.pdf58.26 KB
comments powered by Disqus