Lokalizacja
Opis: Podczas wznoszenia po starcie, w ok. 8-10 minucie lotu i w 3 min. po opuszczeniu TMA EPWA, na CWP zapaliła się lampka sygnalizacyjna „ELEC” oraz powiązane z nią lampki na panelu górnym „R ESS BUS” i „R MAIN BUS”. Załoga zaobserwowała brak wskazań wielu przyrządów oraz awarie urządzeń powiązanych z szynami zasilającymi R ESS i MAIN. Wykonano listy kontrolne Abnormal A18 i A19 przewidziane dla takich awarii, zapoznano się również z ELECTRICAL POWER DISTRIBUTION LIST. Załoga podjęła decyzję powrotu do EPWA. O godz. 04:52 ogłoszono stan niepewności na lotnisku EPWA. Ze względu na awarię wskaźnika położenia podwozia poproszono o niski przelot nad pasem dla potwierdzenia położenia podwozia przez TWR. Manewr niskiego przelotu o godz. 05:13 UTC, ponownego podejścia i lądowania o godz. 05:27 przebiegł prawidłowo. Stwierdzono nieprawidłowe działanie bezpiecznika S7 – „R ESS / R MAIN” – po jego wymianie usterka ustąpiła.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: SAAB SF-340A
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1290/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_1290_rk.pdf | 246.51 KB |