SF34

Zdarzenie lotnicze podczas kołowania samolotu SAAB-340 SP-KPZ 3126/17

Data zdarzenia: 
21 November, 2017 (godzina nieokreślona)

 Opis: W dniu 21.11.2017 r. statek powietrzny SAAB-340 kołował do startu po drodze kołowania na lotnisku (EGPH) Edinburgh z zamiarem wykonania lotu komercyjnego nierozkładowego.

Zdarzenie lotnicze podczas wykonywania ostatnich czynności sprawdzających samolotu SAAB SF-340A 178/17

Data zdarzenia: 
27 January, 2017 (godzina nieokreślona)

 Opis: Po uruchomieniu silników do lotu, podczas wykonywania ostatnich czynności sprawdzających w kabinie pasażerskiej członek załogi kabinowej stwierdziła, że jeden z foteli pasażerskich nie

Zdarzenie lotnicze podczas wznoszenia samolotu Saab 340 1485/16

Data zdarzenia: 
28 June, 2016 (godzina nieokreślona)

 Opis: Podczas wznoszenia samolotu Saab 340 zaświeciła się lampka MW (Master Warning) oraz ostrzeżenie „Tail Pipe Hot” dla lewego silnika.

Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Saab 340 238/15

Data zdarzenia: 
21 February, 2015 (godzina nieokreślona)

 Opis: Po wejściu pasażerów na pokład i załadunku bagaży, załoga rozpoczęła przygotowania do kołowania.

Zdarzenie lotnicze podczas końcowego podejścia do lądowania samolotu SAAB SF-340A 1255/16

Data zdarzenia: 
10 June, 2016 - 19:58

 Opis: Podczas końcowego podejścia do lądowania pojawiła się sygnalizacja „MASTER CAUTION”, wyłączył się autopilot i FMS, zgasły EFIS z prawej strony, zapaliły się lampki sygnalizacji awarii i

Brak wskazań prędkościomierza podczas rozbiegu samolotu SAAB 340 870/11

Data zdarzenia: 
19 July, 2011 (godzina nieokreślona)

 Opis: Podczas rozbiegu zaobserwowano brak wskazań prędkościomierza znajdującego się po stronie F/O.

Zdarzenie lotnicze podczas rozbiegu samolotu SAAB 340 1437/11

Data zdarzenia: 
9 November, 2011 (godzina nieokreślona)

 Opis: Po rozpoczęciu rozbiegu przed osiągnięciem prędkości V1 załoga samolotu stwierdziła wahania wskazań na wskaźniku momentu obrotowego TRQ.

Zdarzenie lotnicze podczas rozbiegu samolotu SAAB 340 1451/11

Data zdarzenia: 
9 November, 2011 (godzina nieokreślona)

 Opis: Po około 3-4 sekundach od rozpoczęcia rozbiegu F/O zgłosił: „FAILURE". Załoga zaobserwowała na wskaźniku TRQ lewego silnika (No. 1), że TRQ podniosły się do wartości ok.