Lokalizacja
Opis: Pilot samolotu Cessna 152, kobieta lat 18, wykonywała lot po trasie Łososina – Łódź-Lublinek (EPLL). Po lądowaniu na lotnisku EPLL, początkowo zakołowała na miejsce postojowe nr 8, znajdujące się przy hangarze Aeroklubu Łódzkiego. Po uzyskaniu informacji o konieczności zatankowania samolotu, zgłosiła się ponownie do TWR EPLL z prośbą o zgodę na uruchomienie silnika w celu przekołowania do stacji paliw. Pilot otrzymała zgodę na kołowanie drogą A do punktu oczekiwania przed pasem 25. Około godziny 10:58 pilot uruchomiła ponownie silnik samolotu i rozpoczęła kołowanie, myląc drogę kołowania A dla samolotów z drogą serwisową (dla pojazdów samochodowych). Przy skrzyżowaniu z drugą drogą serwisową, przy drodze kołowania C, nie zauważyła stojącego przy niej znaku STOP z sygnalizatorem. Prawe skrzydło samolotu uderzyło w znak. Nie zatrzymując się pilot kołowała dalej w kierunku punktu oczekiwania przed pasem 25, w trakcie którego otrzymała zgodę TWR EPLL na przecięcie pasa 25 i kołowanie drogą B. Po zakołowaniu do stacji paliw pilot wyłączyła silnik. Po wyjściu z samolotu stwierdziła uszkodzenie prawego skrzydła samolotu. Została również poinformowana przez Dyżurnego Operacyjnego Portu o uszkodzeniu znaku.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Łódź-Lublinek (EPLL)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 152
Znaki rejestracyjne: SP-KWW
Numer akt: 2020/2270
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_2270_uchwala.pdf | 384.77 KB |