Wygenerowanie przez system ACAS polecenia zmiany wysokości na pokładzie samolotów Embraer 170 SP-LDE i Boeing 737-800 wskutek nadmiernej prędkości zniżania samolotu B738 529/10

Data zdarzenia: 
10 June, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 58.8852" N, 20° 56' 55.77" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 529/10

Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer 170 ? Boeing 737-800
Znaki rejestracyjne: SP-LDE / -

Przyczyna incydentu:
Duża prędkość zniżania (około 3000 ft/min) samolotu Boeing 737-800.

Zalecenia profilaktyczne:
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
1.We właściwych dokumentach wprowadzić przepis ograniczający prędkość
wznoszenia/zniżania do 1000 stóp na minutę w przedziale wysokości 1000 stóp przed
osiągnięciem nakazanej wysokości w Rejonie Informacji Powietrznej FIR - Warszawa
(EPWW).
2.Doprowadzić do publikacji powyższego przepisu w Zbiorze Informacji Lotniczych
AIP – Polska.
Powyższe zalecenia zostały już sformułowane w dniu 12 sierpnia 2009 roku w Uchwale
nr 440/07 jako zalecenie numerowane (2009-27). Do dnia dzisiejszego nie zostały one
wprowadzone we właściwych dokumentach.

ZałącznikWielkość
2010_529_U.pdf71.06 KB
comments powered by Disqus