Zadziałanie sygnalizacji 'Master Warning' w samolocie Embraer 145 SP-LGE 511/07

Data zdarzenia: 
11 December, 2007 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Warszawa
Poland
52° 10' 19.9236" N, 20° 57' 46.7532" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 511/07

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer 145
Znaki rejestracyjne: SP-LGE

Przyczyna incydentu:
Zadziałanie podczas startu sygnalizacji MASTER WARNING, która była konsekwencją zadziałania systemu ostrzegającego o przekroczeniu granicznego położenia do startu trymera steru wysokości, przy ustawieniu trymera przez załogę w graniczne dopuszczalne położenie do startu. Dokument Operations Manual przewiduje procedurę ustawienia trymera do startu w graniczne położenie, która pozwala zapobiegać pojawianiu się sygnalizacji MASTER WARNING podczas startu. Taka sytuacja nie jest rozpatrywana jako usterka systemu.

W związku z powyższym Komisja uznaje, że przedmiotowe zdarzenie nie nosiło znamion incydentu lotniczego.

Zalecenia profilaktyczne: -

ZałącznikWielkość
2007_511_U.pdf962.33 KB
comments powered by Disqus