Lokalizacja
Opis: Załoga samolotu Airbus A320 otrzymała od kontrolera ruchu lotniczego (krl) kontroli ruchu naziemnego lotniska (GND) EPWA instrukcję kołowania drogami (TWY) „A”, „S3” oraz „D” do punktu oczekiwania przed drogą startową (RWY) 15. W pobliżu drogi szybkiego zejścia (RET) „S2”, załodze samolotu A320 została wydana zgoda na zajęcie drogi startowej 15. Załoga rozpoczęła skręt w lewo w RET „S2” z intencją zajęcia RWY 15, przekraczając włączony sygnał świetlny (poprzeczkę zatrzymania) tzw: „Stopbar” oraz znaki pionowe „No entry” informujące o zakazie zajmowania tej drogi od strony TWY „A”. Krl TWR EPWA obserwując skręt samolotu A320, zatrzymał dalsze kołowanie i zapytał załogę o intencje. Załoga odpowiedziała że zajmuje RWY 15, na co otrzymała informację, że RET „S2” jest drogą jednokierunkową oraz że samolot minął włączony znak „Stopbar”, a wydana instrukcja kołowania przewidywała zajęcie RWY przez „S3” oraz „D”. Po dalszej wymianie korespondencji i wzajemnych wyjaśnieniach, załoga otrzymała zgodę na zajęcie RWY 15 i start. Zdarzenie miało miejsce w porze wieczornej, po zmierzchu w deszczowy dzień.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Airbus A320
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 42/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0042_rk.pdf | 213.57 KB |