Lokalizacja
Opis: 11.01.2020 r. pilot wykonywał lot samolotem PIPER-PA34-220T na trasie EPBC – LZIB wraz z 3 pasażerami. Po około 40 minutach od startu, na wysokości FL100 osoby lecące na tylnych siedzeniach zasygnalizowały obecność ciemnej cieczy na krawędzi spływu skrzydła za lewym silnikiem. Pilot ocenił, że ciecz ta z dużym prawdopodobieństwem jest olejem z silnika i podjął decyzję o natychmiastowym powrocie na lotnisko startu. Silnik pracował normalnie, wskazania przyrządów były w normie. Kontynuując lot powrotny, zredukował doładowanie na lewym silniku i zauważył niewielki, ale stały spadek ciśnienia oleju. Po ok. 50 minutach lotu, na prostej do lądowania, po zredukowaniu mocy nastąpił spadek ciśnienia oleju i zapaliła się sygnalizacja niskiego ciśnienia oleju lewego silnika. Lądowanie odbyło się bez następstw, ale podczas kołowania silnik zaczął nierówno pracować, pilot wyłączył go i kontynuował kołowanie tylko na prawym silniku.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: PIPER-PA34-220T
Znaki rejestracyjne: SP-CSL
Numer akt: xxxxxx
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_0145_uchwala.pdf | 141.15 KB |