Lokalizacja
Opis: W trakcie ostatniego podejścia, załoga samolotu Piper PA-34 wykonała niski przelot nad całą długością RWY 27 lotniska EPRZ, zakończony o godzinie 13:00. Nie nawiązała łączności z kontrolerem TWR. Przelot ten zwrócił uwagę kontrolera TWR EPRZ, który rozpoczynał służbę. Podczas przelotu mogła trwać inspekcja pola manewrowego portu lotniczego, przed wznowieniem operacji lotniczych na lotnisku. Zdaniem służb kontroli, tak niskie przeloty są niedopuszczalne, zwłaszcza bez wiedzy i zgody zarządzającego lotniskiem. Kontroler TWR, w tym czasie, prowadził korespondencję z załogą zbliżającego się do lotniska EPRZ samolotu komunikacyjnego. Analiza sytuacji ruchowej wykonana przez PAŻP wykazała, że nie doszło do zaniżenia separacji między tymi samolotami i stworzenia sytuacji niebezpiecznej w ruchu lotniczym. Po niskim przelocie, już w aktywnej strefie CTR EPRZ i bez złożonego planu, samolot Piper PA-34-220T wykonał jeszcze jedną operację T&G na RWY 26L EPRJ, na którym wylądował o godz. 13:14 UTC. To podejście i lądowanie odbyło się na łączności i w koordynacji z TWR EPRZ.
Miejsce zdarzenia: Strefa CTR lotniska EPRZ
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper PA-34 220T Seneca V
Znaki rejestracyjne: SP-TUE
Numer akt: 2020/1470
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_1470_uchwala.pdf | 214.81 KB |