Usterka zamykania osłony gondoli podwozia samolotu Beech Super King Air 350 SP-FNS podczas wznoszenia po starcie 144/10

Data zdarzenia: 
16 February, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 25' 20.9064" N, 16° 49' 33.798" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 144/10

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Poznań - Ławica (EPPO)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Beech Super King Air 350
Znaki rejestracyjne: SP-FNS

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na pozostaniu lewej osłony gondoli prawego podwozia
głównego w położeniu otwartym podczas lotu po schowaniu podwozia, było uszkodzenie
(zniekształcenie) mechanizmu zamka tej osłony, spowodowane zablokowaniem elementów
zamka wskutek ich intensywnego oblodzenia.

Komisja akceptuje następujące zastosowane środki profilaktyczne:
1) Omówienie zdarzenia z całym personelem lotniczym firmy;
2) Prowadzenie podczas wykonywania lotów w strefie oblodzenia i po ich zakończeniu
stałego monitoringu elementów samolotu narażonych na skutki oblodzenia.

Komisja nie proponuje zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2010_144_U.pdf58.64 KB
comments powered by Disqus