Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 144/10
Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Poznań - Ławica (EPPO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Beech Super King Air 350
Znaki rejestracyjne: SP-FNS
Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na pozostaniu lewej osłony gondoli prawego podwozia
głównego w położeniu otwartym podczas lotu po schowaniu podwozia, było uszkodzenie
(zniekształcenie) mechanizmu zamka tej osłony, spowodowane zablokowaniem elementów
zamka wskutek ich intensywnego oblodzenia.
Komisja akceptuje następujące zastosowane środki profilaktyczne:
1) Omówienie zdarzenia z całym personelem lotniczym firmy;
2) Prowadzenie podczas wykonywania lotów w strefie oblodzenia i po ich zakończeniu
stałego monitoringu elementów samolotu narażonych na skutki oblodzenia.
Komisja nie proponuje zaleceń profilaktycznych.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_144_U.pdf | 58.64 KB |