Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 69/07
Miejsce zdarzenia: trasa przelotu z Chicago (KORD) do Warszawy (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 767-300
Znaki rejestracyjne: SP-LPE
Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na samoczynnym wyłączeniu silnika nr 2 w locie był chwilowy problem w komunikacji pomiędzy HMU (hydromechanical unit) i FADEC dotyczący jednego z zaworów sterujących zespołu dozownika paliwa HMU, który to zawór spełniał warunki techniczne jednak w strefie granicznej toleracji.
Zalecenia profilaktyczne:
1. Opracować biuletyn informacyjny dla personelu latającego floty B767
2. Rozważyć możliwość wprowadzenia w ENGINE FAILTURE OR SHUTDOWN odniesienia do ENGINE IN-FLIGHT START
3. Umieścić w B-767 Operations Manual informację dotyczącą równoznaczności pojęć FADEC i EEC
Dodatkowe zalecenie:
Powiadomić o incydencie NTSB.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2007_69_U.pdf | 545.31 KB |