Lokalizacja
Opis: Podczas kołowania po lądowaniu w WAW na stanowisko postojowe załoga została poinformowana przez kontrolera o tym, że z lewego głównego podwozia wydobywa się dym. Samolot na polecenie Dyżurnego Portu zatrzymał się na drodze kołowania. Załoga wyłączyła silnik nr 1. Przybyły dwa samochody FOLLOW ME i odjechały bez przekazania załodze informacji o dokonanych ustaleniach. Następnie kontroler ATC nakazał załodze kołowanie na stanowisko nr 44. Na stanowisku postojowym przed samolotem zatrzymał się jeden z wozów bojowych lotniskowej straży pożarnej jednak nie podejmował żadnych działań. Załoga nadal nie miała informacji o aktualnej sytuacji oraz o tym, że za samolotem stoją kolejne wozy bojowe i karetki pogotowia. Załoga widziała jak do samolotu podjechał wóz dowodzenia LSP, z którego wysiadły osoby, które zaczęły się przebierać w ubranie „robocze” i zakładać hełmy. W czasie całego kołowania w kokpicie nie było żadnych oznak/sygnalizacji pożaru. Zdaniem kapitana działanie służb naziemnych/ratowniczych pod samolotem było chaotyczne i nieadekwatne do zaistniałej sytuacji, ponieważ szczątkowe informacje mówiły o pożarze, którego faktycznie nikt nie gasił. Po zakończeniu rejsu obsługa techniczna PLL LOT wykonała sprawdzenie kół nr 1 i 5 lewego głównego podwozia. Nie stwierdzono uszkodzeń jak również odcieków płynu hydraulicznego. Stwierdzono, że płyn do odladzania samolotu, spłynął do gondoli podwozia na zespoły hamulcowe po lądowaniu tworząc „parę wodną”.
Miejsce zdarzenia:
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego:
Znaki rejestracyjne:
Numer akt:
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20100169U.pdf | 248.41 KB |