Opis: Około 1,5 godziny po starcie samolotu, podczas lotu na poziomie przelotowym FL 340 nastąpił huk związany z popękaniem szyby prawego czołowego okna w kabinie pilotów. W reakcji na wystąpienie uszkodzenia szyby załoga założyła maski tlenowe, dopięła wszystkie pasy i rozpoczęła awaryjne zniżanie do FL100, zgłaszając MAY DAY. W trakcie zniżania wykonano checklistę „Window Damage” i poinformowano Szefową Pokładu o zaistniałej sytuacji. Jednocześnie rozpoczęto planowanie lądowania na lotnisku SVG. Ponieważ ciężar samolotu przekraczał o około 9 ton dopuszczalny ciężar do lądowania, po uzyskaniu zgody rozpoczęto zrzut paliwa ze zbiornika centralnego. W trakcie manewrów w strefie oczekiwania nawiązano łączność z innym samolotem i za jego pośrednictwem skontaktowano się z Centrum Operacyjnym w Warszawie. Po konsultacji z Centrum Operacyjnym załoga podjęła decyzję o kontynuowaniu lotu do CPH. W trakcie lotu do CPH, po dokonaniu kolejnej oceny warunków pogodowych oraz stanu technicznego samolotu, zmieniono decyzję na kontynuowanie lotu do WAW. Cały lot do WAW odbywał się na FL 100 w bardzo dobrych warunkach pogodowych. Lądowanie w WAW odbyło się bez problemów.
Miejsce zdarzenia: Nie podano
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 767-300
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1173/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20111173U.pdf | 197.29 KB |