Lokalizacja
Opis: Podczas wznoszenia, załoga zauważyła, że lewy silnik utrzymuje temperaturę ITT (internal turbine temperature) w zakresie maksymalnej dopuszczalnej, około 900°C. Kapitan przestawił Mod FMC z CLIMB1 na CLIMB2 co obniżyło ITT do ok. 880°C. Jednocześnie zdecydował o obniżeniu pułapu lotu z FL 390 na FL 370 co dodatkowo obniżyło zapotrzebowanie na moc silników i tym
samym obniżyło parametry ich pracy. Po osiągnięciu FL 370 i przejściu FMC w Mod CRUISE samolot rozpoczął przyspieszanie do prędkości przelotowej. Przy prędkości około Mach 0,73
załoga usłyszała głośny huk, przypominający eksplozję. Po lądowaniu załoga poinformowała MCC oraz wpisała zdarzenie do dziennika LDP 60. Pomoc mechanika z innej firmy okazała się nieskuteczna. Do portu Leningrad-Pułkowo (ULLI) udała się ekipa techniczna LOTAMS, która po weryfikacji zdecydowała o wymianie silnika nr 1.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Embraer 175
Znaki rejestracyjne: SP-LIO
Numer akt: 465/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0465_rk.pdf | 226.59 KB |