Podejście i lądowanie w warunkach poniżej minimów dla CAT I samolotu AN-26B UR-26077 982/09

Data zdarzenia: 
17 November, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poznań
Poland
52° 25' 15.9996" N, 16° 49' 35.0004" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 982/09

Miejsce zdarzenia: lotnisko Poznań - Ławica (EPPO)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot AN-26B
Znaki rejestracyjne: UR-26077

Przyczyna incydentu:
W zwiazku z tym, iż Komisja nie jest w stanie zweryfikowac zaistniałych rozbieżności dotyczacych
parametrów warunków atmosferycznych podanych załodze statku powietrznego przez kontrolera TWR Portu
Lotniczego Poznań-Ławica z parametrami ocenionymi przez załoge, działajac zgodnie z Zarzadzeniem
Nr 12 Ministra Transportu z dnia 30 czerwca 2006 roku w sprawie działania Panstwowej Komisji Badania
Wypadków Lotniczych §9.1 pkt. 2, Komisja zmienia kwalifikacje incydentu na „zdarzenie”.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje zalecenie profilaktyczne sformułowane przez Przewoznika polegajace na:
Zwróceniu uwagi personelowi latajacemu Przewoznika, na własciwym przeprowadzaniu analizy
materiałów meteorologicznych przed lotem oraz na nie podejmowanie decyzji, które mogłyby zagrażac
bezpieczenstwu lotu oraz zapoznaniu z w/w zdarzeniem jego personelu latajacego.

ZałącznikWielkość
2009_982_U.pdf52.88 KB
comments powered by Disqus