Lokalizacja
Opis: Po starcie z EPWR załoga zauważyła niestabilną pracę silnika nr 1 polegającą na fluktuacji wartości obciążenia wału śmigła w przedziale 87 – 95%. Na wysokości ok. 300 ft nad poziomem lotniska nastąpił spadek zmiany obciążenia wału silnika nr 1 do wartości 85% natomiast na wysokości 1200 ft jego wzrost do 95%. Fluktuacje silnika nie ustąpiły po wykonaniu akceleracji (Climb Sequence) więc załoga zdecydowała o powrocie do Wrocławia. Piloci zgłosili chwilowy wzrost obciążenia wału do 106%. Fluktuacje trwały do momentu przejścia do lotu poziomego i redukcji mocy silników. Lądowanie odbyło się bez asysty służb lotniskowych
Miejsce zdarzenia: EPWR
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: ATR 72-200
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 477/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2011_0477_u.pdf | 203.34 KB |