Lokalizacja
Opis: Samolot A320 wykonywał lot na trasie ULLI-EDDM i zgłaszając się na łączność z sektorem TC kontroli obszaru utrzymywał poziom FL360 i kurs na punkt RASAN. Drugi samolot A320 wykonywał lot na trasie EDDT-LROP i w czasie nawiązywania łączności z sektorem TC przecinał poziom FL350 we wchodzeniu do FL370. Zgodnie z otrzymaną wcześniej instrukcją, drugi samolot A320 powinien zatrzymać wchodzenie na FL350. Ze względu na kolizyjny ruch na FL360 samolot A320 otrzymuje instrukcję natychmiastowego przerwania wznoszenia, utrzymywania FL350 oraz otrzymuje informację o kolizyjnym ruchu 1000ft powyżej w odległości 4NM.
Jednocześnie samolot ten otrzymuje instrukcję skrętu w lewo o 20 stopni w celu zwiększenia separacji poziomej. Najmniejsza odległość pozioma między dwoma statkami powietrznymi wynosiła 4,5NM, a odległość pionowa 600ft (minimalna wymagana to 7NM lub 1000ft). Załogi zaangażowanych samolotów nie zgłosiły aktywacji systemu TCAS.
Miejsce zdarzenia: Rejon Informacji Powietrznej FIR Warszawa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: A320
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 223/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0223_u.pdf | 207.4 KB |