Próba celowego ukrycia wady części samolotu Boeing 737-400 stwierdzona podczas planowej obsługi samolotu 906/14

Data zdarzenia: 
23 June, 2014 (godzina nieokreślona)

Opis: Podczas planowej wymiany podwozia, po zdemontowaniu lewego podwozia głównego, personel
obsługowy stwierdził korozję na części o nazwie LH MLG WALKING, ukrytą pod grubą, łuszczącą się warstwą farby oraz warstwą gumowego uszczelniacza (szary RTV). Jest to część rotacyjnego zespołu podwozia – własność organizacji remontowej AEM LIMITED (W.Brytania) – zamontowana na samolocie 01 lutego 2014 r. Biorąc pod uwagę stan korozji, nałożenie uszczelniacza i farby w tym miejscu części
mogło być dokonane przed jej ostatnim zamontowaniem na samolocie. Certyfikowana organizacja obsługowa powiadomiła Komisję o zdarzeniu.

Miejsce zdarzenia: nie podano

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 906/14

Powiązane raporty:

 

ZałącznikWielkość
2014_0906_u.pdf484.47 KB
comments powered by Disqus