Lokalizacja
Opis: Skoki spadochronowe wykonywane były z samolotu Turbolet L-410 z wysokości 4000 m. W tym dniu skoczek (3210 skoków) wykonał dwa skoki w tandemie i trzeci jako instruktor na zadanie AFF. Otwarcie spadochronu na wysokości 900 metrów było prawidłowe. Skoczek sterował spadochronem, lecąc do strefy lądowań spadochronów „szybkich”. Na wysokości około 150 metrów zauważył nad strefą lądowań „szybkich” spadochronów, lecącego na tej samej wysokości, innego skoczka na „wolnym” spadochronie. Zmienił kierunek lotu, aby uzyskać odpowiednią separację od tego skoczka. Na wysokości około 70 metrów wykonał manewr – obrót o 180 stopni pod wiatr na kołku sterowniczym, uderzając w ziemie z dużą prędkością pionową. Następnie odbił się od ziemi i spadł w okolicy samolotu AN-2 zakotwiczonego na lotnisku. Opadająca czasza spadochronu głównego zahaczyła o statecznik poziomy samolotu urywając cztery linki nośne spadochronu. Podczas zderzenia z ziemią skoczek doznał poważnego urazu ciała.
Miejsce zdarzenia: Piotrków Trybunalski – lotnisko EPPT
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Crossfire 99
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 678/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0678_u.pdf | 207.88 KB |