Lokalizacja
Opis: Załoga samolotu na poziomie lotu FL370 włączyła ALT HOLD, co zatrzymało wznoszenie na FL370. Po otrzymaniu od organu kontroli ruchu lotniczego zezwolenia „Oceanic Clearance” na wlot w przestrzeń oceaniczną na FL380, co nastąpiło jeszcze w przestrzeni powietrznej „Gander Domestic”, około 40 NM przed punktem wlotowym „Oceanic Entry Point” załoga próbowała przygotować automatyczny rodzaj wznoszenia na FMC ( Flight Management Computer). Okazało się, że FMC nie zareagował odpowiednio i samolot rozpoczął niezamierzone, powolne wznoszenie rzędu 100-200 stóp/min. opuszczając FL370 i wznosząc się do FL380. Pilot zareagował na tę sytuację rozpoczęciem zniżania do FL370. W momencie przecinania FL375 w dół, organ kontroli ruchu lotniczego GANDER poprosił załogę samolotu o potwierdzenie wysokości.
Miejsce zdarzenia: FIR Kanada
Państwo: Kanada
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 787-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2562/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_2562_rk.pdf | 207.59 KB |