Lokalizacja
Opis: W dniu 26 lipca 2017 roku załoga dyżurna filii LPR w Łodzi otrzymała zlecenie na lot do chorego w m. Czestków. W trakcie lotu na 2 minuty przed lądowaniem na ekranie ostrzeżeń CAD wyświetlił się komunikat „WARNING AP Trim”. Lądowanie po chorego odbyło się bez uwag. Kolejne uruchomienie i przelot do szpitala w Sieradzu odbył się bez uwag, autopilot działał poprawnie. Po uruchomieniu śmigłowca w Sieradzu ponownie pojawił się komunikat „WARNING AP Trim”, również w słuchawkach pojawił się gong akustyczny. Tym razem nie można było autopilota włączyć . Załoga po odczytaniu listy kontrolnej podjęła decyzję o przelocie do bazy w Łodzi, lotem VFR bez włączonego autopilota. Lądowanie w bazie odbyło się bez uwag. Po wylądowaniu pilot zdecydował o przeprowadzeniu testu AP ale żaden z przycisków na panelu AP nie działał. Po wyłączeniu śmigłowca zdarzenie zostało zgłoszone do Centrum Koordynacji Technicznej.
Miejsce zdarzenia: Sieradz
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1788/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20171788rk.pdf | 208.41 KB |