Pęknięcie warstwy szyby czołowej kabiny pilotów samolotu Saab SF-340 SP-KPV z nieznanych przyczyn 827/08

Data zdarzenia: 
27 October, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

United Kingdom
52° 22' 23.2896" N, 1° 28' 25.986" W

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 827/08
Powiązanie z: Uchwała 466/08, Uchwała 472/08

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Coventry (EGBE)
Państwo: Wielka Brytania

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Saab SF-340A
Znaki rejestracyjne: SP-KPV

Przyczyna incydentu:
Przyczyny incydentu polegającego na powrocie na lotnisko startu po pęknięciu zewnętrznej
warstwy szklanej lewej szyby czołowej kabiny pilotów nie udało się jednoznacznie ustalić.
Najbardziej prawdopodobną przyczyną było powstanie lokalnych naprężeń termicznych
szyby wskutek defektu elektrycznej instalacji grzejnej.

Zalecenia profilaktyczne:
PKBWL akceptuje środki profilaktyczne podjęte przez SPRINTAIR sp. z o.o.:
• Zapoznanie personelu technicznego ze zdarzeniem, ze szczególnym uwzględnieniem
wymagań dot. montażu szyb w kabinie pilotów;
• Przesłanie opisu zdarzenia do wytwórcy szyby celem uzyskania dodatkowych wyjaśnień.

ZałącznikWielkość
Uchwała 827/0859.98 KB
Uchwała 466/0860.23 KB
Uchwała 472/0860.31 KB
comments powered by Disqus