Lokalizacja
Opis: Początkowa faza rozbiegu była prawidłowa, natomiast po oderwaniu szybowiec gwałtownie przeszedł na strome wznoszenie. Po nabraniu wysokości około 10-15 m szybowiec zaczął przechylać się w prawo, wyraźnie tracąc prędkość. Instruktor wydał komendę „zbyt stromo – oddaj drążek”. Szybowiec jeszcze przez chwilę się wznosił, a następnie przeszedł do łagodnego wznoszenia. W tym samym momencie nastąpiło przerwanie ciągu przez wyciągarkowego, który widząc szybowiec po starcie w nienormalnej pozycji (postawiony „krzyżem”) z pogłębiającą się tendencją do przechylania się na prawe skrzydło, przerwał ciąg. Szybowiec przez chwilę wyrównał lot, a następnie przechylił się na lewe skrzydło przechodząc na coraz gwałtowniejsze zniżanie i zderzył się z ziemią jednocześnie lewym skrzydłem i nosem pod kątem około 45o. W wyniku wypadku pilot doznał poważnych obrażeń ciała, a szybowiec został zniszczony.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Lublin-Radawiec (EPLR)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: SZD-30 Pirat
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1715/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1715_rk.pdf | 425.07 KB |