Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 374/07
Miejsce zdarzenia: trasa lotu z Warszawy do Poznania
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-42/500
Znaki rejestracyjne: SP-EDF
Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na przestawieniu się łopat śmigła silnika nr 1 w chorągiewkę była nieprawidłowa praca AFU (Autofeather Unit) wywołana uszkodzeniem połączeń układów elektronicznych tego agregatu.
Zalecenia profilaktyczne:
1. Powiadomienie o zdarzeniu załogi EuroLOT-u podczas szkoleń okresowych
2. Powiadomienie producenta
3. Wnioskowanie do zarządu EuroLOT i działu techniki o priorytetowe wykonanie obsługi instalacji urządzenia MPC na samolocie SP-EDF
4. Kwartalne monitorowanie przez dział jakości wykonania biuletynu producenta silnika nr P&WC S.B. No 21742R1
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2007_374_U.pdf | 591.14 KB |