Wykonanie dynamicznego skrętu do lądowania na spadochronie Pilot 188 na zbyt małej wysokości 722/09

Data zdarzenia: 
28 August, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
53° 6' 4.1112" N, 23° 10' 4.7172" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 722/09

Miejsce zdarzenia: lotnisko Białystok - Krywlany (EPBK)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: spadochron Pilot 188
Znaki rejestracyjne: -

Przyczyną wypadku był:
błąd w technice skoku, polegający na wykonaniu dynamicznego zakrętu do lądowania na
wysokości niegwarantującej wyrównania toru lotu przed przyziemieniem.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu zdarzenia lotniczego:
było niepełne opanowanie pilotażu czaszy oraz brak wiedzy na temat faktycznej utraty
wysokości lotu podczas wykonywania zakrętów

Komunikat Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego nr 2 z dnia 27 stycznia 2010r.

ZałącznikWielkość
Uchwała60.22 KB
Komunikat Prezesa ULC46.5 KB
comments powered by Disqus