Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 187/09
Miejsce zdarzenia: lotnisko Kraków - Balice (EPKK)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 767-300
Znaki rejestracyjne: SP-LPB
Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na pozostawieniu narzędzia w postaci klucza
„grzechotki” na elementach podwozia samolotu po zakończeniu obsługi technicznej i w
następstwie jego zgubienia na drodze startowej była nieuwaga mechanika dokonującego
wymiany prawej lampy lądowania na goleni przedniego podwozia samolotu.
Zalecenia profilaktyczne:
PKBWL akceptuje działania profilaktyczne podjęte po zaistnieniu zdarzenia:
Natychmiastowe omówienie zaistniałej sytuacji z personelem obsługi liniowej w celu
zapobieżenia podobnym sytuacjom w przyszłości, ze zwróceniem uwagi na konieczność
przestrzegania zasad sprawdzania kompletności narzędzi po zakończeniu obsługi
technicznej.
PKBWL akceptuje zalecenia profilaktyczne podjęte przez PLL „LOT” SA:
1. Omówienie zdarzenia podczas okresowych szkoleń personelu technicznego;
2. Umieszczenie w „Podręczniku Obsługi Technicznej Tom L2 – Szczegółowe Procedury
Dotyczące Obsługi Liniowej” zasad sprawdzania kompletności narzędzi znajdujących
się w Tomie 2 ww. podręcznika – w procedurze 2.6.B4 pkt 5.4.2.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2009_245_U.pdf | 59.99 KB |