Zadziałanie systemu ACAS między samolotami Boeing 737-400 TC-SKE i BAe Avro-146-RJ85 HB-IXH 375/07

Data zdarzenia: 
29 August, 2007 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Warszawa
Poland
52° 10' 9.9012" N, 20° 57' 50.616" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 375/07

Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 737-400 / samolot BAe Avro-146-RJ85
Znaki rejestracyjne: TC-SKE / HB-IXH

Przyczyna incydentu:
1. Duża prędkość (3016 stóp/min) wznoszenia do nakazanego poziomu lotu samolot
Boeing 737.
2. Wydanie przez kontrolera ruchu lotniczego ośrodka kontroli zbliżania zgody na wznoszenie
bez ograniczenia prędkości i nie poinformowanie załóg samolotów o zasadniczym ruchu
lotniczym.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Wprowadzić w Rejonie Informacji Powietrznej FIR – Warszawa przepis i jako
obowiązującą procedurę, ograniczenie prędkości wznoszenia/zniżania maksymalnie do 1000
stóp na minutę w przedziale wysokości 1000 stóp przed osiągnięciem nakazanej wysokości
lotu.
2. Wprowadzić zapis w Zbiorze Informacji Lotniczych AIP - Polska o ograniczeniu w Rejonie
Informacji Powietrznej FIR – Warszawa, prędkości wznoszenia/zniżania do maksymalnie
do 1000 stóp na minutę w przedziale wysokości 1000 stóp przed osiągnięciem nakazanej
wysokości lotu.

ZałącznikWielkość
2007_375_U.pdf57.59 KB
comments powered by Disqus