Lokalizacja
Opis: Odejście na drugie okrążenie w EPWA LOT 3910 E170 EPKK - EPWA z powodu złych wskazań DME OKE.
Przerwane podejścia przez a/c LOT456 z powodu błędnego odczytu VOR/DME na pokładzie.
Załogi samolotów EMBRAER obserwowały podczas podejść na RWY29 i RWY33, że chwilowo zanikają wskazania odległości do DME OKE 113.40 MHz, a następnie pojawiają się wskazując, że samolot jest dalej od DME niż poprzednio. Obserwowano również chwilowo całkowite braki wskazań odległości od DME. Stwierdzono brak sezonowości i regularności dla zjawiska. Jedyna cecha wspólną były podejścia na lotnisko EPWA od strony południowej i samoloty EMBRAER. Blisko trzyletnia współpraca operatora, producenta samolotu i urządzeń pokładowych oraz PAŻP, szereg badań, prób i analizy zapisów FDR pozwoliły w styczniu 2011 r. na określenie przyczyny zjawiska i sformułowanie zaleceń profilaktycznych.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EMBRAER E170-100
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 830/09
Powiązane raporty: 827/09, 119/09, 913/08
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2009_0830_u.pdf | 199.17 KB |