Utrata ciśnienia w oponie koła podwozia głównego samolotu Jetstream 32 SP-KWE podczas lądowania 216/08

Data zdarzenia: 
30 April, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Austria
48° 7' 0.7932" N, 16° 33' 5.4144" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 216/08

Miejsce zdarzenia: lotnisko Wiedeń - Schwechat (LOWW)
Państwo: Austria

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot BAe Jetstream 32
Znaki rejestracyjne: SP-KWE

Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu polegającego na utracie ciśnienia gazu
w ogumieniu koła prawego podwozia głównego było przegrzanie hamulca tego koła
wskutek jego nadmiernego zużycia, co spowodowało wytopienie się bezpiecznika w obręczy
koła.

Zalecenia profilaktyczne:
PKBWL akceptuje środki profilaktyczne podjęte przez JETAIR sp. z o.o. w postaci
sprawdzenia stopnia zużycia hamulców na użytkowanych samolotach.
PKBWL akceptuje propozycję zmiany systemowej zaproponowanej przez JETAIR sp. z o.o.,
jaką jest uszczegółowienie procedury sprawdzania zużycia hamulców.

ZałącznikWielkość
2008_216_U.pdf57.09 KB
comments powered by Disqus