Lokalizacja
Opis: W czasie końcowego podejścia do lądowania po przestawieniu dźwigni podwozia w położenie wypuszczania zapaliła się na CWP sygnalizacja HYDR. Tylko przednia i prawa goleń zostały wypuszczone i zablokowane, co było sygnalizowane świeceniem zielonych lampek na panelu kontrolnym podwozia. Załoga wykonała Memory Items dla HYDR LIGHT ON, przełączono HYDR PUMP w położenie OFF i sprawdzono ciśnienie w instalacji (było poniżej 2000 psi). Następnie wykonano procedurę Go Around i w holdingu wykonano czynności zgodnie z Abnormal Checklist. Dokonano sprawdzenia Lamp Test i bezpieczników zgodnie z GEAR DOWN UNSAFE CONDITION. Dokonano próby schowania i ponownego wypuszczenia podwozia – bez powodzenia. Próba użycia ręcznej pompy hydraulicznej nie dało sukcesu. Dokonano awaryjnego wypuszczenia podwozia – z powodzeniem. Podejście do lądowania i lądowanie przebiegło normalnie. Po opuszczeniu pasa startowego, podczas kołowania, załoga stwierdziła trudności w sterowaniu samolotem z powodu niskiego ciśnienia hydraulicznego i zdecydowała się zatrzymać samolot na drodze kołowania. Samolot odholowano na stanowisko postojowe.
Miejsce zdarzenia: EFHK, Helsinki
Państwo: Finlandia
Rodzaj i typ statku powietrznego: SAAB-340A
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 138/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0138_u.pdf | 207.25 KB |