Lokalizacja
Opis: W trakcie lotu z EDDK do EPWA, na wysokości przelotowej FL330 załoga zaobserwowała alert: FADEC1 MAINT, ENG 2. Załoga wykonała listę kontrolną FADEC MAINT z QRH2 w celu zabezpieczenia silnika. Pomimo wykonania w/w listy sprawdzającej, piloci odnotowali brak wskazań przepływu paliwa. W trakcie zniżania do lotniska EPWA odnotowano spadek obrotów i wyłączenie się silnika nr 2. Piloci wykonali listę sprawdzającą: ENGINE SHUT DOWN IN FLIGHT. Załoga zgłosiła kontroli ruchu lotniczego sytuację niebezpieczną. Lądowanie na pasie RWY 33 odbyło się w asyście służb ratunkowych. Po wylądowaniu i opuszczeniu samolotu RWY 33 drogą kołowania SIERRA 2, kontroler TWR przekazał załodze informację o wydobywających się płomieniach z wylotu silnika nr 2. Mimo braku potwierdzenia przez załogę wskazań dotyczących pożaru silnika nr 2, piloci wykonali czynności związane z gaszeniem pożaru silnika nr 2. Dodatkowo Lotnicza Straż Pożarna przystąpiła do gaszenia pożaru z zewnątrz.
Miejsce zdarzenia: FIR WAW Polska/EPWA
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: MCDONNELL DOUGLAS - MD11-F
Znaki rejestracyjne: N270UP
Numer akt: 2019/3533
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2019_3533_u.pdf | 162.49 KB |