Przeciągnięcie i zderzenie szybowca SZD-55 Promyk D-8355 z drzewami po starcie za wyciągarką 506/10

Data zdarzenia: 
8 June, 2010 - 13:22

Lokalizacja

Poland
50° 38' 13.7976" N, 17° 46' 17.868" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 506/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Opole - Polska Nowa Wieś (EPOP)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: sszybowiec SZD-55-1 Promyk
Znaki rejestracyjne: D-8355

Przyczyna wypadku:
Przyczyną wypadku była spóźniona i nieprawidłowa reakcja pilota na przeciągniecie
szybowca w krążeniu, polegająca na braku wychylenia drążka sterowego „od siebie”, po
wychyleniu steru kierunku w stronę przeciwną do kierunku obrotu korkociągu.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu zdarzenia była próba poszukiwania noszeń termicznych
na bardzo małej wysokości oraz brak u pilota utrwalonych nawyków prawidłowego postępowania
po przeciągnięciu szybowca w krążeniu.

Zalecenia profilaktyczne:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych nie zaproponowała zaleceń
profilaktycznych

ZałącznikWielkość
2010_506_U.pdf56.37 KB
comments powered by Disqus