Zdarzenie samolotu BOEING 737-500 SP-LKE na lotnisku Warszawa-Okęcie 753/09

Data zdarzenia: 
10 September, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 50.184" N, 20° 58' 7.5" E

Opis: Po ok.3 minutach od chwili startu wskazania paliwomierzy lewego zbiornika spadły do zera. Załoga uznała to za usterkę systemu pomiaru ilości paliwa i kontynuowała lot wchodząc na FL340, cały czas obserwując zużycie paliwa i pracę zespołów napędowych. Załoga przeprowadziła test przyrządów paliwowych, który zakończył się powtórzeniem wyników ze wskazaniem ilości paliwa zero w lewym zbiorniku. Po pewnym czasie zapaliła się lampka LOW PRESSURE AFT – pompy lewego zbiornika paliwa. Załoga poprosiła kontrolera ATC o pozostawienie na FL340 ze względu na analizę zaistniałej sytuacji, a po połączeniu się z Centrum Operacyjnym LOT podjęła decyzję o powrocie na lotnisko startu. Podczas zniżania przed lądowaniem załoga zresetowała cały system pomiaru ilości paliwa, który po dłuższej chwili włączył się do pracy i wskazywał zbliżone ilości paliwa w obu zbiornikach. Lądowanie odbyło się bez zgłaszania sytuacji awaryjnej. Ekipa techniczna sprawdziła ręcznie poziom paliwa w obu zbiornikach z wynikiem potwierdzającym wskazania przyrządów, uzyskane po zresetowaniu systemu pomiarowego. Pobrano próbkę paliwa, zlano odstój i samolot dopuszczono do kolejnego rejsu, który wykonany został przez załogę w tym samym składzie.

Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737-500

Znaki rejestracyjne: SP-LKE

Numer akt:

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
20090753U.pdf156.64 KB
comments powered by Disqus