Opis: Po starcie z Krakowa , po 11 minutach lotu, podczas wznoszenia do poziomu FL200, załoga stwierdziła niestabilne wskazania ciśnienia oleju lewego silnika. Przy prawidłowo wskazywanym malejącym ciśnieniu oleju kontynuowano lot do poziomu FL160. Po kilku minutach zaświeciła się sygnalizacja awaryjna OIL, informująca o zbyt niskim ciśnieniu w instalacji olejowej. Odczytano awaryjną listę kontrolną, ale wbrew jej zapisom załoga świadomie nie wyłączyła awaryjnie silnika i kontynuowała lot do FL160, co spowodowało dalsze uszkodzenia w silniku. Załoga podjęła decyzje o lądowaniu na lotnisku Łódź-Lublinek (EPLL). W trakcie lotu wystąpiła niestabilna praca silnika ze wzrostem EGT i spadkiem RPM. Dopiero wtedy, po ok.15 min. od wystąpienia pierwszych objawów spadku ciśnienia oleju, awaryjnie wyłączono silnik. Awaryjne lądowanie w Łodzi odbyło się bez dalszych uszkodzeń.
Miejsce zdarzenia: Trasa Kraków-Balice - Gdańsk-Rębiechowo
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot JETSTREAM 32
Znaki rejestracyjne: SP-KWN
Numer akt: 1055/10
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20101055U.pdf | 149.03 KB |