Aktywacja systemu ACAS w zniżającym się samolocie ATR-42/500 SP-EDD 41/07

Data zdarzenia: 
20 February, 2007 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Monachium
Germany
48° 21' 14.0004" N, 11° 47' 9.9996" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 41/07

Miejsce zdarzenia: rejon kontrolowany lotniska Monachium (EDDM)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-42/500
Znaki rejestracyjne: SP-EDD

Przyczyna incydentu:
Suma prędkości pionowych zniżającego się samolotu ATR-42 i wznoszącego się
nieznanego samolotu, która doprowadziła do aktywacji systemu ACAS.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Wprowadzić zapis we właściwych dokumentach oraz jako obowiązującą procedurę,
ograniczenie prędkości wznoszenia/zniżania maksymalnie do 1000 stóp na minutę
w przedziale wysokości 1000 stóp przed osiągnięciem nakazanej wysokości lotu.
2. Wprowadzić zapis w Zbiorze Informacji Lotniczych AIP - Polska o ograniczeniu
w Rejonie Informacji Powietrznej FIR–Warszawa, prędkości wznoszenia/zniżania do
maksymalnie do 1000 stóp na minutę w przedziale wysokości 1000 stóp przed
osiągnięciem nakazanej wysokości lotu.
3. Omówić zdarzenie z załogami statków powietrznych szczególnie latających na
samolotach wyposażonych w system ACAS.

ZałącznikWielkość
2007_41_U.pdf49.22 KB
comments powered by Disqus