Niestabilna praca i zanik mocy lewego silnika samolotu Jetstream 32 SP-KWF 90/08

Data zdarzenia: 
22 February, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 55.7496" N, 20° 58' 28.8516" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 90/08

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Jetstream 32
Znaki rejestracyjne: SP-KWF

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na niestabilnej pracy prawego silnika połączonej
z utratą jego mocy było zawilgocenie i uszkodzenie izolacji konektora elektrycznego
łączącego komputer TTL (Torque and Temperature Limiter) z zaworem ograniczającym
(odcinającym) dopływ paliwa, co spowodowało nieprawidłowy przesył sygnału, a w efekcie
niekontrolowaną pracę zaworu.

Zalecenia profilaktyczne:
Wobec braku zaleceń profilaktycznych ze strony użytkownika, Państwowa Komisja Badania
Wypadków Lotniczych określa następujące zalecenia profilaktyczne:
1. Poinformować producenta samolotu o zdarzeniu;
2. Zdarzenie omówić z personelem latającym JETAIR.
Zalecenie numer: 2010-004 do JETAIR Sp. z o.o.:
3. Przeprowadzić stosowne sprawdzenie konektora elektrycznego łączącego komputer TTL
(Torque and Temperature Limiter) z zaworem ograniczającym (odcinającym) dopływ paliwa
w pozostałych samolotach typu JETSTREAM 32 we flocie użytkownika.
Informację o podjętych działaniach w sprawie realizacji Zalecenia nr 2010-004 proszę przekazać do
PKBWL w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszej uchwały.

ZałącznikWielkość
2008_90_U.pdf60.92 KB
comments powered by Disqus