Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania wykonywanego na autopilocie z wykorzystaniem modu HEADING, w trakcie zbliżania się do ścieżki ILS po zmianie modu autopilota na APPROACH system pokładowy samolotu nie przechwycił ścieżki i samolot zaczął wykonywać gwałtowny zakręt z rosnącym przechyleniem. Pilot wyłączył autopilota, przechodząc na sterowanie ręczne.. Próba skierowania samolotu na oś pasa z wykorzystaniem wskazań HSI nie powiodła się – mimo utrzymywania wskazań HSI sugerujących prawidłowy kurs nastąpiło gwałtowne odejście od
ścieżki schodzenia. W wyniku rozmów z kontrolerem lotów i analizy wskazań busoli magnetycznej pilot doszedł do wniosku, iż wskazania HSI są błędne (sięgnęły kilkudziesięciu stopni). Kontroler lotu wektorując samolot naprowadził go ponownie na ścieżkę ILS, a przy wykorzystaniu drugiego zestawu nawigacyjnego i drugiego wskaźnika krzyżowego pilot wykonał podejście i lądowanie na pasie 27.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Katowice-Pyrzowice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BEECHCRAFT B-58 BARON
Znaki rejestracyjne: SP-MED
Numer akt: 167/09
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20090167U.pdf | 156.56 KB |