Uruchomienie systemu ACAS samolotu Embraer 145 SP-LGD przez inny szybko wznoszący się samolot 291/04

Data zdarzenia: 
1 November, 2004 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 291/04

Miejsce zdarzenia: rejon informacji powietrznej Włoch (?)
Państwo:

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer 145 / samolot
Znaki rejestracyjne: SP-LGD / -

Przyczyna incydentu:
Duża prędkość w ostatniej fazie wznoszenia do poziomu lotu FL 300 samolotu lot nr HL 3765, w pobliżu lotu samolotu EMB 145 o znakach rozpoznawczych SP-LGD wykonującego lot na poziomie lotu FL 310.
Powyższy manewr spowodował wypracowanie przez pokładowy system zapobiegania kolizjom w powietrzu ACAS II manewru doradczego „RA – wznoszenie”, zgodnie z jego właściwościami.
Minimum separacji pionowej nie została naruszone. Najmniejsza wartość wynosiła pomiędzy statkami powietrznym biorącymi udział w incydencie 1400 stóp (ft)
Komisja ze względu na nie naruszenie minimum separacji pionowej przekwalifikowała powyższe zdarzenie z poważnego incydentu na incydent w ruchu lotniczym.

Zalecenia profilaktyczne:
Omówić z personelem latającym zaistniały incydent ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowanie nakazanych parametrów lotu w ostatniej fazie manewru wznoszenia.

ZałącznikWielkość
Uchwała168.99 KB
comments powered by Disqus