Przerwanie startu samolotu Embraer 145 SP-LGO spowodowane wystąpieniem sygnalizacji 'CARGO DOOR OPEN' 437/10

Data zdarzenia: 
24 May, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 10' 9.6888" N, 20° 57' 48.6072" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 437/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer EMB-145MP
Znaki rejestracyjne: SP-LGO

Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu, polegającego na przerwaniu startu po
pojawieniu się sygnalizacji CARGO DOOR OPEN, było chwilowe niewłaściwe zablokowanie
się drzwi bagażnika w tylnej lewej części kadłuba w trakcie ich zamykania przed rejsem.
Powodu niewłaściwego zablokowania drzwi bagażnika nie udało się ustalić.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja formułuje następujące zalecenie profilaktyczne:
Zaleca się użytkownikowi przypomnienie załogom o konieczności dokonywania wpisów o tego
rodzaju zdarzeniach w Pokładowym Dzienniku Technicznym.

Komentarz Komisji: w dokonanej przez PLL „LOT” SA analizie zdarzenia znajdują się wzmianki, iż „…załoga nie
dokonała wpisu do Pokładowego Dziennika Technicznego (PDT)…” oraz, że „…dokonano sprawdzenia wpisów w
elektronicznym systemie Merlin…” z okresu poprzedzającego zdarzenie w celu znalezienia wpisów „…odnośnie usterki
systemu sygnalizacji zamknięcia drzwi bagażnika”. Koniecznym zatem jest przypomnienie załogom o dokonywaniu w
PDT wpisów stanowiących źródło informacji dla systemu Merlin.

ZałącznikWielkość
2010_437_U.pdf72.33 KB
comments powered by Disqus