Lokalizacja
Opis: Uczeń-skoczek (22 skoki) wykonywał skok z wysokości 1500 m na zadanie SL-2, z zaplanowanym 5 – 7 s. opóźnieniem otwarcia spadochronu. W 3 – 4 s. po oddzieleniu się od samolotu utracił stabilną sylwetkę. Według instruktora obserwującego ten skok z ziemi, uczeń powrócił do stabilnego spadania dopiero na wysokości około 600 m. Otwarcie czaszy głównej nastąpiło poniżej wysokości 500 m, co zostało potwierdzone odczytem z pamięci automatu spadochronowego Vigil. W końcowej fazie otwierania się czaszy głównej nastąpiło zadziałanie automatu spadochronowego. Z komory czaszy zapasowej wyszedł pilocik, natomiast czasza w osłonie pozostała w komorze. Uczeń lecąc na prawidłowo wypełnionej czaszy głównej nie zorientował się, że otwarta jest komora czaszy zapasowej i że holuje za sobą pilocik. Lądowanie przebiegło prawidłowo.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Olsztyn-Dajtki (EPOD)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Navigator 240
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 658/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0658_rk.pdf | 226.58 KB |