Aeroklub

Zdarzenie lotnicze podczas wznoszenia szybowca SZD-9 bis 1E Bocian SP-2754 2022/3033

Data zdarzenia: 
16 June, 2022 (godzina nieokreślona)

 Opis: Podczas startu szybowca do lotu szkolnego za wyciągarką (załoga: uczeń i instruktor), na wysokości kilku metrów, w fazie łagodnego wznoszenia szybowca, nastąpiło spowolnienie ciągu.

Zdarzenie lotnicze w trakcie rozbiegu szybowca SZD-51-1 „Junior” SP-3472 2022/5129

Data zdarzenia: 
2 September, 2022 - 13:30

 Opis: 2 września 2022 r. pilot przygotował szybowiec do lotów i o godz. 13:30 rozpoczął start za wyciągarką. W trakcie rozbiegu szybowiec niespodziewanie „wyrwał” na zbyt małej prędkości.

Zdarzenie lotnicze z udziałem szybowca SZD-9 bis „Bocian 1E” SP-3110 2022/4974

Data zdarzenia: 
27 August, 2022 (godzina nieokreślona)

 Opis: Podczas startu za wyciągarką do lotu samodzielnego na szybowcu SZD-9 bis „Bocian 1E”, w początkowej fazie wzlotu doszło do odpadnięcia tylnej części osłony kabiny szybowca.

Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Cessna 150 H SP-KAY 2021/4355

Data zdarzenia: 
24 October, 2021 - 14:00

 Opis: 24.10.2021 r. instruktor pilot wraz z uczniem pilotem wykonywali lot szkolny z lotniska Przylep koło Zielonej Góry (EPZP) samolotem Cessna 150 M, o znakach rozpoznawczych SP-KAY.

Zdarzenie lotnicze z udziałem szybowca SZD-50-3 „Puchacz” SP-3288 2022/6070

Data zdarzenia: 
14 October, 2022 - 16:59

 Opis: 14 października 2022 r., na lotnisku w Rudnikach, uczeń wraz z instruktorem wykonywali loty szybowcem SZD-50-3 „Puchacz”, w celu ćwiczenia figur podstawowej akrobacji.

Zdarzenie lotnicze z udziałem szybowca SZD-50-3 „Puchacz" SP-3403 2020/2466

Data zdarzenia: 
20 August, 2020 (godzina nieokreślona)

 Opis: 20 sierpnia 2020 r., po dwóch lotach sprawdzających z instruktorem, uczeń-pilot szybowca wykonywała drugi w życiu lot samodzielny.

Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Cessna 152 SP-APT 2022/3254

Data zdarzenia: 
22 June, 2022 (godzina nieokreślona)

 Opis: 22 czerwca 2022 r., na lądowisku w Pile (EPPI), uczeń-pilot wykonywał pod nadzorem instruktora loty samodzielne po kręgu nadlotniskowym. Trzy pierwsze operacje przebiegły prawidłowo.