Lokalizacja
Opis: Uczeń-skoczek szkolony metodą AFF wykonywał pierwszy skok w życiu. Z relacji organizatora skoków wynika, że oddzielenie od samolotu, swobodne spadanie, otwarcie spadochronu i lot do wysokości około 500 m były wykonane prawidłowo. Od wysokości około 500 m uczeń jedynie częściowo reagował na podawane drogą radiową wskazówki kierownika skoków. Od wysokości około 300 m kierownik skoków podawał uczniowi informacje dotyczące prędkości wiatru i kierunku lądowania. Uczeń został naprowadzony w rejon lądowania i leciał pod wiatr. Na wysokości około 70 m kierownik skoków widząc, że uczeń leci w kierunku wskaźnika wiatru (rękawa) ustawionego w strefie lądowania i otoczonego białym pierścieniem o średnicy około 15 m, nakazał uczniowi zmianę kierunku lotu (skrętu w lewo lub w prawo). Uczeń nie zastosował się do tego polecenia i wylądował bardzo blisko rękawa. Podczas przyziemienia uczeń podparł się ręką i doznał poważnego urazu ciała.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Słupsk-Krępa (EPSK)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Navigator 280
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1451/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1451_rk.pdf | 210.07 KB |