Zdarzenie lotnicze podczas skoku ze spadochronem Navigator 280 1451/15

Data zdarzenia: 
3 May, 2015 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Lotnisko Słupsk-Krępa (EPSK)
Poland
54° 24' 29.9988" N, 17° 5' 44.0016" E

 Opis: Uczeń-skoczek szkolony metodą AFF wykonywał pierwszy skok w życiu. Z relacji organizatora skoków wynika, że oddzielenie od samolotu, swobodne spadanie, otwarcie spadochronu i lot do wysokości około 500 m były wykonane prawidłowo. Od wysokości około 500 m uczeń jedynie częściowo reagował na podawane drogą radiową wskazówki kierownika skoków. Od wysokości około 300 m kierownik skoków podawał uczniowi informacje dotyczące prędkości wiatru i kierunku lądowania. Uczeń został naprowadzony w rejon lądowania i leciał pod wiatr. Na wysokości około 70 m kierownik skoków widząc, że uczeń leci w kierunku wskaźnika wiatru (rękawa) ustawionego w strefie lądowania i otoczonego białym pierścieniem o średnicy około 15 m, nakazał uczniowi zmianę kierunku lotu (skrętu w lewo lub w prawo). Uczeń nie zastosował się do tego polecenia i wylądował bardzo blisko rękawa. Podczas przyziemienia uczeń podparł się ręką i doznał poważnego urazu ciała.

Miejsce zdarzenia: Lotnisko Słupsk-Krępa (EPSK)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Navigator 280

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1451/15

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2015_1451_rk.pdf210.07 KB
comments powered by Disqus