Lokalizacja
Opis: Dwóch pilotów: pilot B i pilot A, lecieli nieco z przodu przed pięcioosobową grupą. Po minięciu miejscowości Włoszczowa pilot A zakręcił na wschód a następnie po przeleceniu około 300 metrów zakręcił w prawo i leciał w kierunku SSW. Pilot B po ominięciu miejscowości leciał początkowo w kierunku drogi 786, później z kursem SSW. Następnie przez pewien czas pilot A leciał za pilotem B tym samym kursem i na podobnej wysokości w odległości nie większej niż 500 m. Pilot B łagodnym łukiem w prawo kieruje się w stronę pilota A – separacja pomiędzy obydwoma motoparalotniami ulega gwałtownie zmniejszeniu a pilot A nie podejmuje żadnych działań mających na celu zachowanie bezpiecznej separacji pomimo „ciągłej obserwacji” pilota B. W pewnym momencie, na wysokości ok. 100m, w odległości 1 km na południe od Włoszczowy następuje zderzenie i splątanie obydwu motoparalotni. Pilot A podejmuje próbę użycia spadochronowego systemu ratowniczego. Dochodzi do problemów z wyrzuceniem paczki z czaszą, wskutek splątania z linką aparatu fotograficznego, co doprowadza do zaburzenia procesu otwarcia, a w konsekwencji do jego całkowitego zablokowania. Pilot B nie użył spadochronowego systemu ratowniczego. Po około 12 sekundach piloci uderzają w ziemię. Wskutek doznanych obrażeń pilot B zmarł na miejscu wypadku natomiast pilot A w szpitalu.
Miejsce zdarzenia: w okolicy miejscowości Włoszczowa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Skrzydło – prod. Dudek Paragliders N-XX-01 oraz Skrzydło – prod. Dudek Paragliders UNIVERSAL 31
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2135/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_2135_rw_1.pdf | 364.46 KB |
2015_2135_rk.pdf | 1.03 MB |