Lokalizacja
Opis: Po wypchnięciu ze stanowiska postojowego tuż przed rozpoczęciem kołowania zaświeciła sygnalizacja WING BODY OVERHEAT po stronie lewej. Załoga podjęła decyzję powrotu na stanowisko postojowe, dokonano wpisu do EDP-1 i powiadomiono dział MCC. Ze względu na brak dostępnego personelu pokładowego kapitan na podstawie jednorazowego upoważnienia nr 01/ENE/16/01 dopuścił samolot do lotu zgodnie z MEL 26.12 oraz MEL 21.1.1.1. Po uaktualnieniu planu lotu i uzupełnieniu paliwa (ze względu na ograniczenie maksymalnego poziomu lotu do FL250) załoga wykonała lot powrotny do Poznania [EPPO] z wyłączonym odbiorem powietrza z upustu sprężarki lewego silnika (ENGINE BLEED). W Poznaniu personel techniczny dokonał sprawdzenia układu WING BODY OVERHEAT. Nie stwierdzono nieszczelności w układzie, test czujników przebiegł prawidłowo. Po wykonaniu resetu bloku sygnalizacja zgasła. Zdjęto ograniczenia MEL 26.12 i MEL 21.1.1.1, samolot dopuszczono do dalszej eksploatacji bez ograniczeń.
Miejsce zdarzenia: Port lotniczy Hurghada (HEGN)
Państwo: Egipt
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 183/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_0183_rk.pdf | 257.49 KB |