Lokalizacja
Opis: 4 lutego 2024 roku z lotniska EFET wykonano rejs pasażerski samolotem typu Boeing 737- 800 o znakach rozpoznawczych SP-ENW użytkowanym przez Enter Air Sp. z o.o. W trakcie lotu wystąpiło zwiększone niż zaplanowano w OFP1 zużycie paliwa, co skutkowało, że przed lądowaniem na lotnisku EGCC pojawiła się sygnalizacja niskiego poziomu paliwa. OFP opracowano w oparciu o nieaktualne prognozy wiatrów wiejących na trasie przelotu, co skutkowało, że samolot zatankowano w ilości mniejszej niż było faktyczne zapotrzebowanie do wykonania tego lotu. W trakcie lotu nie było podejrzeń wycieku paliwa. Po lądowaniu na lotnisku docelowym ujawniono, że całkowite zużycie paliwa było większe o 802 kg od planowanego oraz zwiększone godzinowe spalanie przez silnik nr 1 o 92 kg. Dodatkowo zbadano zużycie paliwa w 50 innych wylotach i ujawniono, że faktyczne spalanie było większe o około 3% niż planowano w OFP. W ocenie podmiotu badającego oprogramowanie używane do opracowania OFP nie uwzględniało zwiększonego zużycia paliwa przy różnych konfiguracjach samolotu oraz przy ograniczeniach prędkości lotu poniżej poziomu FL100
Miejsce zdarzenia: Port lotniczy Manchester
Państwo: Wielkqa Brytania
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800
Znaki rejestracyjne: SP-ENW
Numer akt: 2024-0007
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2024_0007_u.pdf | 125.54 KB |