Opis: 28 września 2024 r., w FIR EPWW w sektorze kontroli obszaru (ACC) TC Low miało miejsce naruszenie separacji bocznej pomiędzy statkami powietrznymi typu: Boeing 737-800 o znakach rozpoznawczych OM-HEX (SP1) oraz Airbus 321 o znakach rozpoznawczych OY-TCE (SP2). Statek powietrzny SP1 wykonywał lot na poziomie FL350, nawigując w kierunku punktu REVMA. Statek powietrzny SP2 znajdował się na poziomie FL360, nawigując na punkt OLBUV z zamiarem lądowania na lotnisku EPPO. Przed minięciem się statków powietrznych kontroler sektora EC wydał zgodę dla SP2 na zniżanie z poziomu FL360 do FL310. W wyniku tej decyzji pozioma odległość pomiędzy statkami powietrznymi zmniejszyła się do 4,5 NM, przy pionowej separacji 700 stóp i trwała przez około 5 sekund.
Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa, ACC sektor TC Low
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800, OM-HEX; Airbus 321, OY-TCE
Znaki rejestracyjne: OM-HEX
Numer akt: 2024-0106
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2024_0106_u-1.pdf | 212.72 KB |